English

Novinky z průmyslu

Do Prahy zamířila poslední tramvaj ForCity Alfa

Plzeňská Škodovka předala zástupcům Dopravního podniku hlavního města Prahy poslední 250 tramvaj ForCity Alfa. Došlo tím k zakončení jedné z největších zakázek Škody Transportation v historii. „Je to již téměř deset let, co v Praze vyjela první červeno-stříbrná, nízkopodlažní tramvaj s nadčasovým designem ze Škodovky. Naše vozidla za tu dobu úspěšně završila více než padesát milionů ujetých kilometrů v provozu s cestujícími. Tramvaje z rodiny ForCity jsou kvalitní a je o ně zájem, o čemž svědčí loňské objednávky až 176 tramvají ForCity Smart pro Ostravu, Plzeň a především pro tři německá města Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Škoda Transportation Petr Brzezina.

„Byl to pro nás jeden z klíčových dlouhodobých kontraktů a uzavřeli jsme důležitou etapu modernizace tramvajového vozového parku,“ říká Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dále uvádí: „Jsme rádi, že máme pro Pražany i návštěvníky města moderní a komfortní tramvaje, které jsou navíc i stoprocentně nízkopodlažní a nabízejí tak bezproblémovou možnost přepravy cestujícím se sníženou pohyblivostí. To je v souladu se strategickou prioritou Prahy, zajistit do roku 2025 bezbariérovost v celé síti MHD.“

Tramvaj ForCity Alfa Praha je první sériově vyráběnou 100% nízkopodlažní tramvají s otočnými podvozky na světě a jako první má také unikátní pohon s bezpřevodovkovými motory s permanentními magnety pohánějícími všechna kola čtyř beznápravových podvozků. Umístění podvozků pod přechodovými měchy a pod konci vozidla umožňuje maximální variabilitu v uspořádání interiéru.

Při délce 31,4 m a šířce necelých 2,5 m pojme tato jednosměrná tříčlánková tramvaj o rozchodu 1 435 mm 180 cestujících (4 os/m2) – z toho 61 sedících. Šest širokých dvoukřídlých dveří umožňuje velmi rychlý výstup a nástup a spolu se schopností hladkého průjezdu oblouky tramvaj zkracuje jízdní doby a urychluje dopravu.

„První tramvaj byla Dopravnímu podniku předána 28.1.2011. Jubilejní stá byla předána v roce 2014 a dvoustá v novém designu v roce 2017,“ doplňuje manažer projektu ze Škody Transportation Radek Elhota. V roce 2015 došlo ke změnám designu, interiéru a několika technickým inovacím, které zvýšily pohodlí při cestování. Škodovka od té doby dodala 125 těchto inovovaných vozidel mimo jiné s klimatizací a Wi-Fi. Nový design je zřetelný zejména na čele vozidel, kde byla výrazně upravena barevnost, například střední díl čela vozu a rám čelního okna jsou nově žlutooranžové.

Nahoru