English

Plzeňský Prazdroj zaplatí obnovu vlečky do pivovaru ve Velkých Popovicích

Přímo až do pivovaru ve Velkých Popovicích se brzy dostanou návštěvníci vlakem. Zástupci Plzeňského Prazdroje a Českých drah podepsali memorandum, na jehož základě dojde ke zprovoznění pivovarské vlečky a zavedení pravidelného spoje.

„Vlakové spojení do pivovaru fungovalo řadu let. Nyní jsme se rozhodli iniciovat její oživení, a vůbec poprvé v historii ji využít pro osobní přepravu,“ uvedl Rudolf Šlehofer, manažer pro turismus a historické dědictví Plzeňského Prazdroje, pod nějž pivovar, který vaří populárního Kozla, spadá. „Hodně lidí překvapí, že Velké Popovice jsou velmi blízko Prahy.  Navíc si návštěvníci budou moci v pivovaru dopřát ochutnávku piva. To přitom v pivovaru chutná nejlépe, navíc jsou prohlídky často obohaceny o nějakou zajímavost, kterou jinde neochutnáte, proto chceme návštěvníkům výlet k nám a do Ladova kraje zpříjemnit a usnadnit,“ dodal.

„Máme bohaté zkušenosti s vypravováním nejen pravidelných, ale i nostalgických a zvláštních vlaků. A jsme rádi, že společně s  Plzeňským Prazdrojem můžeme přispět k realizaci pravidelné výletní linky z Prahy do areálu pivovaru ve Velkých Popovicích,“ uvedl Jiří Ješeta, obchodní ředitel Českých drah a dodal: „Předpokládáme, že pojede jeden pár vlaků, a to každou sobotu. Na spoje zařadíme motorovou lokomotivu a dva historické vozy s kapacitou 100 osob.“

Pravidelný spoj by měl začít jezdit přibližně od května příštího roku. Vše ale záleží mimo jiné i na rychlosti rekonstrukce vlečky, která vznikla na začátku 20. století a vychází ze stanice Strančice. V minulosti sloužila především pro dovoz surovin. Několikrát se po ní prohnala i parní lokomotiva v rámci různých vzpomínkových jízd. Náklady související s jejím obnovením nese Plzeňský Prazdroj.

Opětovné zprovoznění trati bude mít i symbolický význam. Memorandum podepsali zástupci Plzeňského Prazdroje a Českých drah v roce, kdy uplynulo 200 let od narození barona Františka Ringhoffera – zakladatele pivovaru ve Velkých Popovicích, ale také výrobce železničních vagonů.

Nahoru