English

Lovochemie má první lokomotivu řady 741.7 od CZ LOKO

Největší český výrobce hnojiv, lovosická Lovochemie, doplnila svou flotilu posunovacích lokomotiv o řadu 741.7 z produkce společnosti CZ LOKO. Jde o komplexně modernizovaný stroj řady 740 z lokomotivního parku Lovochemie, který, na rozdíl od svého předchůdce, provozovatelům přináší razantní snížení nákladů na provoz a údržbu. Hlavně díky vysoké provozní spolehlivosti a prodlouženým servisním cyklům.

„Jedná se o typ posunovací lokomotivy určený především pro těžký posun. Jezdí nejen u mnoha průmyslových operátorů v Česku, na Slovensku, v Itálii, ale třeba i v Turecku. Jsme velmi rádi, že si tato dvě vozidla u nás objednala také Lovochemie,“ říká Jaroslav Plhák, obchodní a marketingový ředitel CZ LOKO.

Podle Petra Cingra, generálního ředitele Lovochemie, se firma pro toto řešení rozhodla, aby se vyrovnala s dlouhodobým zvyšováním přepravy. A na to zastaralé lokomotivy řady 740 již jednoduše nestačí. Jejich tažná síla není dostatečná, jsou málo spolehlivé, mají drahý provoz i údržbu, náhradní díly jsou nedostupné.

Po závodové vlečce přepravuje Lovochemie ročně 1,2 milionů tun surovin a zboží, v příštím roce by toto číslo mělo vzrůst na zhruba 1,4 milionů tun. „Přitom v roce 2007 šlo o 600 tisíc tun. Posílení spolehlivosti našeho parku lokomotiv je proto naprostou nutností,“ uvedl Miloslav Spěváček, obchodní ředitel lovosické firmy. Samotná vlečka měří 30 627 metrů a ve dvou směnách jsou na ní v nepřetržitém provozu vždy nasazeny dvě lokomotivy. Právě v tomto areálu má CZ LOKO už třetím rokem nové servisní středisko pro oblast severních Čech.

Čtyřnápravové motorové lokomotivy řady 741 o rozchodu 1 435 mm jsou určeny především pro posunovací službu. Vybaveny jsou digitálním řídicím systémem MSV elektronika s on line diagnostikou a sledováním lokomotivy, spalovacím motorem CAT 3508C o výkonu 1 000 kW, alternátorem Siemens a elektrickým střídavě-stejnosměrným (AC/DC) přenosem výkonu. Lokomotivy o hmotnosti 18 tun na nápravu mají díky sníženým kapotám výrazně zlepšené rozhledové poměry z věžové kabiny strojvedoucího, která je klimatizovaná a odpovídá současnému standardu a normám.

Systém vícenásobného řízení přitom umožňuje spojení dvou i více lokomotiv z produkce CZ LOKO k tažení velmi těžkých vlaků v náročném terénu bez nároku na další personál. Lokomotiva 741.7 tedy provozovatelům nabízí prakticky nové vozidlo. Z původní řady 740 zůstává vlastně jen upravený hlavní rám a rámy podvozků. Všechny ostatní díly a celky jsou nové a jejich drtivá většina pochází od českých a slovenských subdodavatelů.

Nahoru