English

Škoda Transportation investovala do výrobního zázemí 80 milionů korun

Společnost Škoda Transportation investovala do výrobního zázemí v areálu Škody v Plzni zhruba osmdesát milionů korun. Cílem bylo především zvýšení kapacity výroby a zefektivnění produkce nových tramvají, lokomotiv a vlaků. Nejvýznamnější událostí je otevření nové svařovny za více než 50 milionů korun a také spuštění nového provozu pro procesy lepení vozidel, který přišel na zhruba 20 milionů.

„Naše společnost vynakládá trvale výrazné prostředky do svého rozvoje. Jen za uplynulé čtyři roky investovala čtyři miliardy korun do výzkumu a vývoje nových systémů, technologií a postupů. Mezi největší investice z poslední doby v plzeňském areálu patří nákup nových svařovacích robotů, rekonstrukce a rozšíření zkušebních kolejí, nebo nový provoz pro testování a úpravu podvozků vozidel. Nové výrobní haly samozřejmě díky modernímu vybavení budou splňovat všechny nároky na efektivní a ekologickou výrobu a zároveň poskytnou komfortní pracovní prostředí pro zaměstnance,“ říká předseda představenstva Škoda Transportation Tomáš Ignačák.

„Díky novému pracovišti se kapacitní možnosti firmy v oblasti svařování hrubých staveb a konstrukcí vozidel zvýší zhruba o třetinu. Haly se nám podařilo přizpůsobit požadavkům výroby velmi rychle, už od začátku února jsme mohli zahájit výrobu,“ vysvětluje ředitel Technologie Škody Transportation Jaromír Urbánek.

Do nové haly se rovněž přestěhovaly stávající svářečské provozy z jiných areálů firmy v Plzni. Díky tomu je hlavní montážní hala určena výhradně pro potřeby finální výroby vozidel a zvýšila se tak kapacita montáže – i zde firma plánuje investice, v příštích měsících více než deset milionů korun, například do nových technologií.

„Nová svařovna mimo jiné umožňuje svařování nerezových konstrukčních celků dle nejnovějších požadavků na kvalitu výrobku, bezpečnost práce i nutnému oddělení pracovišť při svařování nerezových a standardních ocelí,“ podotýká Jaromír Urbánek.  Podle něj nová hala na výrobní procesy lepení splňuje požadavky na certifikované pracoviště lepení a byla upravena i s ohledem na nově připravovanou evropskou normu týkající se přísných požadavků na lepící procesy při výrobě kolejových vozidel. V nových halách, které rozšiřují výrobní možnosti firmy, našli své zázemí i svářecí inženýři a specialisté.

Škodovka zde bude mít laboratoř a prostory pro zkušební svařování, testování, ale třeba i svoji svářečskou „školu“. „Díky novému vybavení je možné například svářet a vyhodnocovat vzorky při vývoji nových vozidel. Moderní laboratorní vybavení umožňuje vyhodnocovat technologické zkoušky a testovat výrobky,“ doplňuje specialista technologického rozvoje Škody Transportation Lukáš Jogl. Ten připomíná, že velmi důležitá bude i školicí funkce nového střediska. „Tahle základna poslouží i pro školení našich svářečů, jejich vzdělávání. A právě zde můžeme i prověřovat schopnosti a znalosti uchazečů o zaměstnání na pozice svářečů,“ dodává Lukáš Jogl.

Škoda Transportation v poslední době výrazně rozšiřuje své výrobní portfolio. Mezi aktuální zakázky, které se v plzeňském podniku připravují, patří například produkce lokomotiv a push-pull souprav pro německého zákazníka Deutsche Bahn Regio. Firma začne také brzy dodávat unikátní bateriové tramvaje ForCity Classic pro turecké město Eskişehir či nízkopodlažní tramvaje pro německý Chemnitz.

Nahoru