English

Z Ostravy do Vilniusu zamířila již 11. elektrická jednotka pro Litevské dráhy

První cestující se v Litvě brzy svezou novým elektrickým vlakem, který pro tamní dráhy dodává společnost Škoda Vagonka. V rámci zkušebního provozu s cestujícími se nové jednotky představí na trase Vilnius – Kaunas. Ostravská dceřiná společnost Škody Transportation postupně Litevským drahám dodá celkem tři dvoupodlažní soupravy EJ 575 za750 milionů korun.

„Podařilo se nám úspěšně navázat na předchozí dodávky, kdy Škoda Vagonka vyrobila pro Litevské dráhy celkem deset elektrických souprav. Nové jednotky jsou určeny pro přeshraniční přepravu z Vilniusu do běloruského Minsku, a proto byly pro tento provoz také částečně upraveny,“ říká Vice president Sales Škoda Transportation Ivo Gurňák.

Další dvě jednotky plánuje ostravská firma předat do zkušebního provozu s cestujícími příští rok na jaře, s předstihem vůči smluvním termínům. Vlaky nabídnou cestujícím vysoký komfort, například díky využití sedadel nové generace pro 1. i 2. třídu. Vozy jsou nově vybaveny prostornými stojany pro velká zavazadla, mají také zabudovaný informační systém s monitory, na kterých lze sledovat informace o jízdě vlaku nebo videoprogramy. „Provozovatel má díky našemu technickému řešení možnost on-line sledovat údaje o stavu souprav během jízdy. Jedná se například o informace o přesné poloze, rychlosti, spotřebě elektrické energie, a monitorovat lze řadu dalších údajů a dat,“ doplňuje specialista Škody Vagonka Jiří Vyorálek.

Litevské dráhy patří k tradičním zákazníkům Škody Vagonka. Ostravská firma do Litvy dodala v minulosti deset souprav EJ 575 ve dvou a třívozovém provedení – první z nich začala cestujícím v této pobaltské zemi sloužit už v prosinci roku 2008. „Podle vyjádření zákazníka panuje s našimi soupravami v Litvě velká spokojenost, tamní dráhy oceňují jejich vysokou spolehlivost, jízdní komfort a v neposlední řadě také náš přístup k řešení jejich požadavků. Důkazem kvality je i fakt, že na trase Vilnius - Kaunas, kde naše vlaky postupně nahradily již zastaralé původní soupravy, neustále roste počet cestujících,“ dodává Ivo Gurňák.

Nahoru