English

CZ LOKO představilo elektrickou lokomotivu EffiLiner 3000

První elektrickou lokomotivu západní provenience, která v ČR prošla komplexní modernizací, díky níž vzniklo špičkové hnací vozidlo EffiLiner 3000, představili na ostravském veletrhu drážní techniky zástupci společnosti CZ LOKO.

Dvousystémový, čtyřnápravový EffiLiner 3000 je primárně určen pro dálkovou přeshraniční vozbu nákladních vlaků na napěťových soustavách 3 kV DC a 25 kV AC v Česku a dalších evropských zemích na rozchodu 1435 mm. „Českým i evropským železničním dopravcům nyní můžeme nabídnout vozidlo, které svými parametry patří k evropské špičce, a přitom je ve velmi zajímavé cenové hladině. Věřím, že to bude další impuls posilující přepravu zboží po kolejích,“ uvedl generální ředitel CZ LOKO Josef Gulyás a ocenil schopnost spolupráce a úroveň technických řešení dodavatelů.

Projekt, na němž se pod vedením CZ LOKO podílelo více než 10 firem českého a slovenského železničního průmyslu, z nichž je většina členem ACRI, začal před třemi lety a nyní dospěl do finální fáze. Na jeho počátku byl v dubnu 2013 import vysloužilé elektrické lokomotivy Class12 od belgického státního dopravce SNCB a její komplexní modernizace. Na ni naváže stejný krok u dalších 11 vozidel téže řady, které již CZ LOKO také do České republiky přepravilo.

Nahoru