English

České dráhy příští rok převléknou desítky rychlíků do nového

Během jízdního řádu 2016 zaznamenají cestující Českých drah velkou výměnu starších koženkových vozů v běžných rychlících za nové nebo modernizované soupravy. Půjde o největší obnovu rychlíkových vagónů v historii Českých drah. Nové nebo modernizované rychlíky nabídnou ve větší míře klimatizované prostory, světlý a přehledný interiér velkoprostorových oddílů, více míst pro jízdní kola a objemná zavazadla, moderní informační systém, elektrické zásuvky pro napájení drobné elektroniky a nové rychlíkové jednotky také Wi-Fi připojení k internetu.

Nové elektrické jednotky InterPanter nahradí klasické soupravy na tratích Olomouc – Přerov – Břeclav – Brno a Praha – Česká Třebová – Brno. Modernizace osobních vozů rozšíří také počet běžných rychlíků, které budou během jízdního řádu 2016 „převlečeny“ ze starých vozů s koženkou do vozů s textilním čalouněním, elektrickými zásuvkami a na některých tratích též s klimatizací. „Během příštího roku chceme rozšířit počet klimatizovaných vozů na linkách R 6 z Prahy do Plzně, Klatov a Železné Rudy a na lince R 7 z Prahy přes Tábor do Českých Budějovic. U linky R 6 budou postupně během nadcházejícího roku všechny kmenové soupravy sestaveny z modernizovaných klimatizovaných vozů, u linky R 7 do Českých Budějovic vyměníme kmenové vozy 2. třídy,“ upozornil místopředseda představenstva Michal Štěpán. V těchto soupravách jezdí už část modernizovaných multifukčních vozů a vozů 1. třídy, takže celé soupravy budou v kvalitní vozbě.

První klimatizované vozy zamíří v průběhu roku 2016 také do rychlíků na lince R 10 Praha – Hradec Králové – Trutnov a R 12 Brno – Prostějov – Olomouc – Šumperk. Půjde o kombinované vozy 1. a 2. třídy uvedené do provozu loni a postupně uvolněné z jiných tratí v rámci upravených oběhů souprav. „Na lince Brno – Olomouc – Šumperk chceme navíc vyměnit nejen vybrané vozy, ale jdeme do obměny celých zastaralých souprav za modernizované vozy řady Bdtee zprovozněné teprve před rokem. Ty sice nejsou vybaveny klimatizací, ale cestujícím nabízejí jinak podobný komfort jako ostatní modernizované vozy. Cestující v nich najdou nové textilem čalouněné sedačky, elektrické zásuvky pro napájení elektroniky nebo velké prostory pro kola, kočárky a objemná zavazadla,“ doplňuje Michal Štěpán. Posledně jmenovaný typ vozů bude nově zařazen také do rychlíků Ústí nad Labem – Litoměřice – Mělník – Kolín. Modernizované a klimatizované vozy 2. třídy s elektrickými zásuvkami by se měly během platnosti jízdního řádu 2016 začít objevovat také v rychlících Praha – Hradec Králové – Trutnov.

Během jízdního řádu 2016 budou do provozu uvedeny také modernizované vozy EuroCity pro spojení Prahy s Berlínem a Hamburkem. K počátku jízdního řádu jich bude více než dvacet, v prvních měsících roku 2016 tempo nasazení ještě zvýší. Část těchto vozů bude následně využita i na dalších linkách. Modernizované vagóny budou vybaveny výkonnější klimatizací, Wi-Fi připojením k internetu nebo novými elektrickými zásuvkami včetně možnosti napájení elektronických zařízení přes USB konektory. Na linku Praha – Děčín – Berlín – Hamburk přibudou také nové vozy s místy pro vozíčkáře, dětským oddílem nebo s místy pro přepravu jízdních kol.

Nahoru