English

Škoda Electric dodala do Číny trakční výzbroj pro metro v Suzhou

Plzeňská společnost Škoda Electric dodala komponenty elektrovýzbrojí pro sedmnáct souprav metra v čínském desetimilionovém městě Suzhou. Jedná se o druhou dodávku výzbrojí. Prvních 23 souprav metra už v čínském velkoměstě úspěšně vozí cestující od začátku roku 2014. Aktuálně poslední, třetí dodávka, pro čtyřicet souprav metra se v současnosti začíná sériově vyrábět. Celková hodnota všech tří zakázek jsou zhruba dvě miliardy korun.

„Naše společnost dodala kompletní design pohonu, je ho komponenty a kompletní řídicí systém souprav pro rozšíření linky podzemní dráhy v čínském Suzhou ve spolupráci se svým čínským partnerem. Nové vozy již čínský zákazník převzal. V rámci aktuálně posledního kontraktu navíc dodáváme zcela novou generaci pomocných pohonů, které pro zákazníka znamenají vyšší efektivitu a spolehlivost,“ říká projektový manažer Škoda Electric Martin Hanzel. Ten navíc vysvětlil, že  inženýring a část typových zkoušek se odehrává v závodě v Plzni a kompletace vozidel se provádí v Číně. Zařízení z poslední zakázky pro metro v Suzhou nyní prochází typovými zkouškami na vozidle tak, aby mohla vozidla začít sloužit v provozu s cestujícími co nejdříve.

Třetí dodávka zařízení pro čtyřicet souprav metra bude mít jiný upravený technický koncept, než měly předchozí dvě série. Chystané soupravy jsou delší, šestivozové, nikoliv pětivozové jako dosud. To přináší řadu významných technických vylepšení vzhledem k tomu, že je zapotřebí přepravit stále více cestujících - prodlužují se nejen soupravy metra, ale zvětšují se například i nástupiště jednotlivých stanic.

„Reference na kvalitu a spolehlivost námi dodávaného zařízení jsou velice pozitivní. V Číně dnes uspěje pouze firma, která nabízí špičkové technologie a nám se to daří. Kromě dodávek pro Suzhou zažila v polovině letošního června svoji premiéru na významném asijském dopravním veletrhu nová tramvaj, na jejímž vývoji a výrobě jsme se významně podíleli. Jedná se o moderní vozidlo, které by v budoucnu mohlo sloužit na linkách v hlavním městě Číny, Pekingu. V dubnu se v Číně navíc představila další nová tramvaj s českými kořeny, která nese typové označení 27T. Vozidlo technicky vychází z koncepce tramvají rodiny ForCity a může být alternativně poháněné bateriovými nebo vodíkovými palivovými články,“ dodává Jaromír Hájek, vedoucí obchodního úseku Škoda Electric.

Nahoru